Сервис за грађане – Национални контакт центар за безбедност деце на интернету

Државна секретарка Министарства трговине, туризма и телекомуникација Татјана Матић саопштила је данас да је  Национални контакт центар за безбедност деце на интернету, при овом министарству, за две године од оснивања примио приближно 7.300 позива, онлајн пријава и упита.

– Овај центар је први и за сада једини институционални механизам у региону који се бави превенцијом и реаговањем на угрожавање деце у дигиталном окружењу, пружајући могућност грађанима да се бесплатно обрате на број телефона 19833 или путем онлајн платформе Паметно и безбедно. Тај сервис за грађане успостављен је 27. фебруара 2017. године на основу Уредбе о безбедности и заштити деце при коришћењу информационо-комуникационих технологија – рекла је Матићева.

Државна секретарка је навела да је тај центар формирао више од 1.400 предмета, од којих је 157 предмета тежих случајева онлајн угрожавања малолетника, као што су: сајбербулинг, врбовање, порнографија, злоупотреба профила на друштвеним мрежама, уцене и претње, опасне и лажне игре и зависност.

Ради адекватног одговора на онлајн опасности, поменути центар има тесну сарадњу са Тужилаштвом за високотехнолошки криминал, МУП-ом, Министарством просвете, центрима за социјални рад и домовима здравља, напоменула је Матић.

Поред пријема пријава онлајн угрожавања деце и телефонског и онлајн информисања и саветовања, овај центар спроводи едукацију широм Србије, у оквиру које је до сада одржано 316 предавања за око 11.150 ученика и 3.800 родитеља, наводи се у саопштењу Министарства трговине, туризма и телекомуникација.

Извор: Влада Србије

Подели: