У склопу посете царинској администрацији Северне Македоније, 22. септембра 2020. године, представници Транспортне заједнице, Савета за регионалну сарадњу и ЦЕФТА Секретаријата одлучили су да се увере како, након годину дана примене, функционише заједничка контрола на прелазу Прешево – Табановце и том приликом позвали представнике царинских администрација обе земље да им се придруже.
Циљ посете представника поменутих регионалних организација је промовисање интегрисаног управљања границама у целом региону, јер прелази на којима се врши заједничка контрола, значајно доприносе унапређењу промета преко границе.
Имплементација пројекта „One stop shop“ за интегрисано управљање границом је обострани приоритет, јер омогућава да ни путници ни привредници не губе време у чекању на граници.
Интегрисани прелаз подразумева да се приликом уласка и изласка из две земље, путник или превозник заустављају само на једном месту ради контроле, што значајно убрзава промет.
Подсетимо, на прелазу Прешево Табановце се од 26. августа 2019. године примењује принцип „One Stop Shop“ („Све на једном шалтеру“) што омогућава да се приликом изласка из Србије контрола, како пасошка, тако и робна врши у Северној Македонији, и обрнуто, у Србији, када се у њу улази из Северне Македоније.
Да би концепт заживео било је потребно доста труда и прилагођавања обе стране, тако да је на прелазу отворена још једна трака са колском вагом што је од изузетног значаја за теретни саобраћај.
Окупљеним новинарима на северномакедонској страни границе обратитили су се: генерална секретарка Савета за регионалну срадању, Мајлинда Брегу, директор Секретеријата Транспортне заједнице Матеј Закоњшек, директор ЦЕФТА Секретеријата Емир Ђикић, као и домаћин посете директор Царинске управе Северне Македоније Гјоко Танасоски.
Догађају су у име Управе царина Србије присуствовали управник царинарнице Ниш, Саша Миленковић и шеф царинске испоставе Прешево, Сенад Радончић.
Очекује се да се примена концепта “One stop shop“, позитивно одрази на привреде обе земље и омогући им да постану конкурентније, те да све више теретних возила почне да користи наше путеве уместо да робу транспортују преко земаља ЕУ.
Извор: Управа царина