ЈКП „Паркинг сервис“ Врање: Саопштење за јавност

У нашу редакцију стигло је саопштење за јавност ЈКП „Паркинг сервиса“ Врање које преносимо у целости, без икаквих измена. У саопштењу се каже:

„У складу са домаћинским пословањем предузећа имамо моралну обавезу да вам се обратимо путем јавног саопштења. Задњих месец дана сведоци смо да се путем друштвених мрежа оглашавају разни „познаваоци“ закона и процедура приликом паркирања возила и плаћања за услуге паркирања.
Како се не би шириле дезинформације у вези процедура око плаћања услуге паркирања, процедура око издавања доплатних карти за паркирање, процедуре у случају да нисте платили издату доплатну карту после рока од 8 дана и после изрицања опомене, око заштите права потрошача као и када се активирају уговори о цесији.
Дужни смо да још једном објаснимо нашим корисницима које су њихове обавезе али и која су њихова права. ЈКП Паркинг сервис је основан од стране града да би увео ред у мирујућем саобраћају тј. паркирању. Одлуком Града Врања дата су на управљање затворена и отворена паркиралишта. Градско веће је 2017. год. усвојило ценовник за услуге које су поверене Паркинг сервису на управљање и по тим ценама се и данас ради. Градско веће је донело одлуке о зонирању града за отворена паркиралишта. Постоје три зоне са предвиђеним временским роком за паркирање, и то: екстра зона са могућношћу паркирања максимално два сата, црвена и жута зона без временског ограничења паркирања.
На свим паркиралиштима уредно је поставњена вертикална и хоризонтална сигнализација у складу са законом.
Права корисника су да несметано користе паркиралишта за паркирање својих возила у складу са прописаним правилима за зонско паркирање или са правилима за паркирање на затвореним паркиралиштима.
JКП „Паркинг сервис“ Врање, својим корисницима пружа могућност плаћања паркирања путем СМС-а или путем картица купљених на киосцима и благајни предузећа и то у екстра, црвеној и жутој зони.
Зоне су видно означене саобраћајном сигнализацијом на сваком паркиралишту. Наплата паркирања врши се по сваком започетом часу или по дану ( дневна паркинг карта) радним данима од 07,00 до 21,00 час, а суботом од 07,00 до 14,00 часова.
У зависности у којој зони се корисник паркира, потребно је да као текст нове поруке укуца регистарску ознаку возила које је паркирао, без размака и цртица, са ознаком града, нпр. ВР019ЕМ и пошаље на број који је одређен за зону у којој је паркирао возило.
за екстра зону – 9174
За црвену зону – 9171 (за 1 сат паркирања) или 9170 (за целодневно паркирање)
За жуту зону – 9172 (за 1 сат паркирања) или 9173 (за целодневно паркирање)
Систем не прави разлику између малих и великих слова те није потребно водити рачуна о томе.
Убрзо после слања СМС-а добиће се повратна порука као обавештење да ли је наплата успела или не.
Слањем више порука на број 9171 или 9172, плаћање паркинга се продужава надовезивањем порука једне на другу. Напомена је да порука послата на 9171 не може да се надовеже на 9172 или обрнуто. Паркинг плаћен слањем поруке на 9170 може да се продужи слањем нове поруке на 9171 или 9172, у обрнутом случају се преклапају.
Тачно 3 минута пре истека плаћеног паркинга, добиће се порука којом се корисник обавештава о времену истека истог, како би благовремено могао да продужи паркирање или да уклони возило са паркинг места.
Корисник може послати СМС са било које мреже мобилних провајдера (Телеком, Yettel или А1).
Приликом плаћања другог сата паркирања у екстра зони, уколико корисник пошаље смс поруку након истека плаћања за први сат, а у интервалу мањем од 30 минута, електронски систем ће му аутоматски ту другу поруку надовезати на претходну где ће укупно време паркирања бити 120 минута (прописано органичење у екстра зони).
Након максималног искоришћења времена паркирања, корисник мора напустити зону у којој се налази најмање на 30 (тридесет) минута како би му систем дозволио поново паркирање у истој зони током дана или мора променити зону паркирања.
Након исправно послате поруке, систем кориснику враћа информацију у којој је наведен регистарски број за који је купљена карта, зона, износ наплаћене услуге, број ПИН-а (јединствени број – број електронске карте) за случај рекламације/жалбе и обавештење да се порука сачува до истека паркирања.
Ако систем детектује да порука није правилно послата, корисник добија упозорење о погрешно послатој поруци и мора поновити слање исправне поруке. Уколико систем није оперативан, корисник добија информацију, уз извињење, да систем није оперативан и да користи алтернативан начин плаћања услуге коришћења паркинга.
3 (три) минута након слања СМС-а не искључујте ваш телефон због провере вашег статуса код мобилног оператера. Уколико вам ова услуга није омогућена, немате довољно средстава на рачуну и слично, претходна потврда (резервација) може бити одбијена (по регистарском и ПИН-броју). У овом случају, молимо вас да паркирање платите на други начин, како стоји и у поруци о одбијању трансакције плаћања.
Корисници приликом плаћања паркинг карте слањем СМС-а закључују уговор о коришћењу услуга Паркинг сервиса, при чему оператори електронских комуникација иступају искључиво као заступници Паркинг сервиса у поступку закључења односног уговора и наплате цене паркинг карте. Такође, обавезе корисника према Паркинг сервису сматраће се измиреним када корисник измири своје обавезе према оператору у погледу купљених паркинг карата.
Уколико контролор паркирања приликом провере возила, утврди да корисник услуге паркирања није платио паркирање на један од предвиђених начина, након 10 минута после првог уочавања издаје посебну паркинг карту која важи 24 часа од момента издавања, за зону у којој је издата. Посебна паркинг карта за конкретно возило не важи уколико се корисник паркира у некој другој зони.
Уколико корисник паркирања има примедбе на издату посебну паркинг карту има право да поднесе захтев за рекламацију на благајни предузећа, путем телефона 0800200252 (позив је бесплатан) или путем е-маил адресе ([email protected]), о чему доставља доказе на које се позива, и то у року од 8 дана од дана издавања исте. Права потрошача су видно истакнута на вертикалној саобраћајној сигнализацији и на шалтеру благајне у предузећу.
Корисник паркиралишта једном годишње има право на повлашћену цену посебне паркинг карте у износу од 50%, ако посебну паркинг карту плати у року од 8 дана, од дана издавања исте.
Уколико корисник паркирања не измири своје дуговање у предвиђеном року, Паркинг сервис шаље опомену, а у случају неплаћања дуга по опомени, своја потраживања остварујемо у судском поступку у складу са одредбама Одлуке о јавним паркиралиштима на територији града Врања или уступањем потраживања са фирмама за наплату потраживања, а на основу Уговора о цесији – наводи се у саопштењу JКП „Паркинг сервис“ Врање.

Подели: