Данас се обележава Светски дан без дувана. Слоган овогодишње кампање је „Разоткривање привлачности: откривање тактика индустрије дуванских и никотинских производа“.
Ове године кампања је усмерена на разоткривање стратегија које дуванска и никотинска индустрија користи да би њихови производи били привлачни потрошачима, нарочито младима. Како би привукли пажњу и задржали потрошаче, дуванска и никотинска индустрија често користе:
• Ароме и адитиве који служе за побољшање укуса и маскирање јачине дувана како би се повећала привлачност дуванских производа.
• Циљани маркетинг кроз коришћење елегантног дизајна, атрактивних паковања и дигиталних медијских кампања за рекламирање штетних дуванских производа.
• Обмањујући дизајн производа, односно креирање производа који личе на слаткише или играчке, директно привлачећи децу и адолесценте.
• СЗО настоји да подигне свест, заговара јаче политике, укључујући забрану арома које дуванске и никотинске производе чине привлачнијим и промовише активности које треба преузети како би људи широм света могли да остваре своје право на здравље, здрав живот и да се заштите будуће генерације.
Оваква стратегија не само да подстиче почетак употребе, већ и отежава одвикавање од дуванских производа, повећавајући ризик од зависности и дугорочних здравствених последица – саопштили су из Завода за јавно здравље у Врању.