Регистрација стамбених јединица

Представници Одељења за урбанизам, имовинско – правне послове и комунално – стамбене делатности одржали су у Врању састанак са председницима кућних савета и управницима стамбене заједнице. Тема разговора била је упознавање представника стамбених зграда са регистрацијом и избору управника. О томе, Данијела Бандовић шеф одсека за комунално стамбене послове.

Представници Одељења за урбанизам, имовинско – правне послове и комунално – стамбене делатности одржали су у Врању састанак са председницима кућних савета и управницима стамбене заједнице. Какав је био исход састанка?

По одредбама новог Закону о становању, постојеће стамбене зграде постају стамбене заједнице које су у обавези да се упишу у регистар који води Градска управа. Бригу о стамбеним заједницама требало би да воде скупштине станара или професионални управници, који би требало да ступе на дужност 1. јануара наредне године. Тема разговора састанка била је упознавање представника стамбених заједница са регистрацијом и избору управника.

Какав је одзив за регистрацију стамбених заједница ?

То је био још један од разлога због кога смо и организовали састанак. Одзив је био веома слаб, међутим након одржаног састанка и разговорима са станарима и представницима стамбених зграда број регистрованих се повећао. Тренутно је регистрована 21 стамбена јединица, а пријаве су стигле за још десет.

Каква је реакција станара на новине које је донео Закон о становању?

Станари реагују са негодовањем и бојажљиво јер нису сигурни шта те новине доносе и из тог разлога мислим да је састанак који су организовали представници Одељења за урбанизам, имовинско – правне послове и комунално – стамбене делатности са председницима кућних савета и управницима стамбене заједнице, био успешан јер смо тада разјаснили многе недоумице.

Рок за регистрацију је истекао 12. децембра?

Рок за регистрацију стамбених јединица је одређен законом, шест месеци од успостављања регистра.  Иначе, регистар је успостављен 12. јуна, што значи да је рок за регистрацију био до 12. децембра. Ипак, то не значи да је завршена регистрација, али је почео рок када може да се врши инспекцијски надзор и у том надзору биће одређен рок стамбеним зградама од 30 дана када ће изабрати свог управника. Уколико то не учине у року који је прописао комунални инспектор, онда ће се увести принудна управа тј. град ће практично одредити управника. Препорука је да се управник изабере из редова станара или да се изабере са листе професионалних управника, у супротном ће град одреаговати и следе неке делимичне казнене мере. Иначе, потребна докуменатција за регистрацију стамбених јединица може да се нађе на сајту градске управе.

 Пројекат „За боље сутра“ подржан је од стране града Врања.

 

 

 

Подели: