„Петник“ из Врања производи зимницу на старински начин и што природније без хемијских додатака. У њиховом асортиману је слатки, слани и кисели програм, а кажу да доста продају у Нишу и Београду поред Врања. Имају и своје засаде паприке. Породични бизнис који је почео од спремања домаћег ајвара, да би се полако ширио. Осим ајвара сада је ту туршија, разне врсте киселих паприка, слатка, џемови, сокови, све по домаћој рецептури. А како је све почело.
-Све је почело 2013. године. Тада су се моји родитељи одлучили на корак да се баве производњом зимнице на традиционалан начин, без конзерванса као што се то радило код куће. Име Петник настало је тако што се брат зове Петар, ја сам Никола па Петник – Петар, Никола, то је био мотив за назив фирме – каже кроз осмех Никола Ристић члан породице која покренула овај мали породични бизнис.
-Кренули смо с радом и трудили се да се на тржишту појавимо са квалитетом једноставно. Међутим, како се време мењало и на тржишту појавила индустријска производња, мало је теже да се пробијемо због тога што су повољнији производи у индустрији. Наши производи су сви по домаћој рецептури без конзерванса, захтевају више времена за рад и самим тим и цена је скупља наших производа. Како је време пролазило ми смо пронашли своје купце. Имамо своју групу људи који знају да препознају квалитет – истакао је Ристић
За труд стигла је и награда на Новосадском сајму 2013. године када су били апсолутни победници у рангу зимнице.
-Ми смо први кренули са ајваром и онда смо на Новосадском сајму добили златне медаље за наш ајвар. Игром случаја рецептура је била одлична и ми смо кренули са ајваром. Како је то тржиште захтевало и како се све ширило више и више, ми смо убацивали и остале производе. Ми поред ајвара можемо да понудимо пре свега кисели програм ту су папричице, пршкана паприка, љутеница, пинџур, производи слични ајвару. Поред тога имамо компоте, слатка од пет – шест врсти воћа, имамо сирупе, матичне сокове 100 посто цеђене, џемове и мармеладе. Тренутно имамо четири запослена у сталном радном односу и сезонске раднике – објаснио је Ристић.
Млади двадесетшестогодишњи Никола који је дипломирао на Пољоприредном факултету у Београду укључен је у породични посао и осим што нам је показао целокупни асортиман има и поруку за вршњаке.
-Порука младима је пре свега да не слушају своје родитеље да је сигуран посао кључ решења, него да размишљају својом главом и да немају страх од ризиковања. То је најбитније. Ако мисле да је нешто исправно само нека наставе тако.
„Петник“ у свом асортиману има и џемове са фруктозом, домаћи зачин, а почела је са радом и дестилерија, укупно око 45 производа, Своје тржиште проширили су на Ниш и Београд.