Значај манифестација за развој туризма на подручју трговишта

Директор Туристичке организације Трговишта Срећко Димитријевић говорио је и о значају манифестација за развој туризма у општини Трговиште.

-Манифестације су најзаступљенији туристички производ, које углавном организује Туристичка организација уз помоћ општине Трговиште. Претежно су културно – забавног и верског карактера. Како је показало истраживање, овај туристички производ треба развијати континуирано у наредних пет година, уз стално побољшање садржаја и квалитета.Традицинална манифестација по којој је Трговиште познато је „Дани Преображења“ који се обележавају 17, 18 и 19. августа.  Средином марта организујемо Џипијаду и октобра „Михоњски сусрети села“. Планиране , нове манифестације би биле: „Живот махала“, .„Пчињски пазар“, „Баште и вртови Пчиње“, ,, Новогодишњи базар и дочек Нове године,, , „У ритму Југа“, као и организовати концерте, позоришне и мултимедијалне представе на отвореном  на локацијама „Вражји камен“ и у његовом подножју, крај пешачког моста на Пчињи.

Колико се ради на очувању и промоцији традиције и културне баштине?

– Очување традиције и културне баштине је од великог значаја. Очување се односи на организовање интерактивних радионица на тему израде традиционалних ручних радова, сувенира, јела припремњених на традиционалан начин, презентацијација старих заната, ковачких, пинтерских, столарских и сл. Спроводе се активности на тему занимњивих историјских прича, митова, легенди , локалних обичаја. Започет је процес брендирања производа са ових простора. Такође планира се уређење „Ентеријера посвећеног завичајном простору Пчињског краја“.

Колико Туристичка организација ради на ангажовању локалних ресурса?

– Велика пажња је посвећена ресурсима и природним и антропогеним јер представљају основу развоја свих облика туризма.

Када говоримо о планинском туризму, да ли су искоришћени прелепи планински амбијенти у циљу привлачења што већег броја посетилаца?

-У претходном периодује одржана је радионица на тему развоја планинског туризма, уз присуство стручног тима из планинарског савеза Србије и локалних планинарских клубова. Недавно су обележене четири пешачке стазе, како би туристи сазнали више о флори и фауни ових предела

Да ли може да се створи амбијент за организовање пешачких тура, планинарења, јахања, планински бициклизам, мото кроса, параглајдинга, брање лековитог биља и слично?

– У општини Трговиште пешачке туре су већ заживеле. Што се пак тиче планинарења, јахања, бициклизма, мото кроса, параглајдинга, припреме за све те активности су у завршној фази.

Изградња спортско – рекреативног центра у Трговишту,  да ли би допринела привлачењеу туриста заинтересованих за овај вид одмора и рекреације?.

– Изградња спортско рекреативног центра би, поред привлачења великог броја посетилаца допринела и активирању осталих грана, попут угоститељства, трговине  и других делатности, али и отварање нових радних места и спречавање одлива, пре свега млађег становништва.

Локална самоуправа и Туристичка организација су узели активно учешће у изради плана за изградњу етно комплекса на локалитету „Вражји камен“ у селу Доња Трница, надомак Трговишта, као један од циљева проширења туристичке понуде. Докле се стигло са тим?

– Нажалост, из Завода за заштиту природе Србије још увек нисмо добили адекватне дозволе, тако да се са тим пројектом није напредовало – нагласио је директор Туристичке организације Трговиште Срећко Димитријевић.

Фото: Врањска плус

Општина Трговиште је усвојила Акциони план одрживог развоја туризма који подразумева пре свега креативну индустрију и предузетништво у туризму и подстицај развоја туристичке инфраструктуре.

 

 

 

 

Конкурс општине Трговиште за суфинансирање пројеката у области јавног информисања из буџета општине Трговиште за 2022. годину.

 

 

 

Подели: